czwartek, 4 stycznia 2018

Narzędzia przydatne w druku 3D

  1. Narzędzia które musisz mieć

  • Suwmiarka

Podstawowe narzędzie do mierzenia. Jeżeli chcesz drukować powinna się stać Twoją najlepszą przyjaciółką. W wersji budżetowe polecam wersję analogową. Tanie wersje cyfrowe są nic nie warte, a te które nadają się do pomiarów są od przynajmniej 150 zł w górę.

  • Obcinaczki boczne


Obcinaczki boczne przydają się do usuwania supportów oraz innych niedoskonałości. Polecam zakupienie obcinaczek firmy Xytronic. Sprawdzone przeze mnie w elektronice i dają dobrze radę. Należy tylko pamiętać że występują one w dwóch rozmiarach i nie jest to zawsze napisane.
Normalna wielkość
wersja mini

  • Szpachelka


Przydatna do zdejmowania wydruków ze stołu.

2. Narzędzia przydatne gdy chcesz coś więcej od drukarki

  • Multimetr

Przy konfiguracji jak i szukaniu ewentualnych problemów przy sprzęcie od strony elektronicznej zawsze się przydaje multimetr. Jak w każdym przypadku tak i w tym oszczędność nie zawsze popłaca. W przypadku najtańszych mierników są one raczej "wskaźnikami" niż miernikami, można się o tym boleśnie przekonać przy regulacji stepsticków. Osobiście używam Brymen BM817a, jednak nie każdemu jest potrzebny tak drogi miernik. Obecnie polecanym miernikiem w przystępnej cenie jest Aneng AN8008. Recenzja1 recenzja2
Brymen BM817a

Aneng AN8008
















  • Zestaw dobrych narzędzi

Narzędzia dostarczane wraz z drukarką są raczej mizernej jakości, dlatego warto zaopatrzyć się w własny zestaw zwłaszcza jeżeli chcemy coś dłubać przy drukarce. Można zaopatrzyć się w pełny zestaw narzędzi albo w pojedyncze dla drukarki. Z tymi pojedynczymi może być tak że będą one zestawem tylko dla jednej drukarki. Ja zakupiłem pełny zestaw narzędzi ze względu na to że potrzebne są mi nie tylko do drukarek. Wybrałem zestaw Neo Tools 219 części.

  • Zaciskarki do konektorów

Z racji zainteresowania elektroniką już dawno zaopatrzyłem się w zaciskarkę do "goldpinów", szczerze to ułatwiła ona bardzo mozolną pracę przy zarabianiu złączy i konektorów na przewodach. Ostatnio coraz częściej potrzebne mi są inne rodzaje złącz, zwłaszcza przy modyfikacjach do drukarek. W drukarkach najczęściej stosuję tulejkowe zakończenia do przewodów oraz widełkowe i oczkowe konektory izolowane jak i nie izolowane. Zaciskarka do "goldpinów" przydaje się w trakcie wymiany okablowania do silników i innych elementów elektronicznych. Poniżej sprzęt jaki posiadam:
YAC-4 zaciskarka do goldpinów

Zaciskarka innych konektorów
Do tej zaciskarki z wymiennymi matrycami staram się zaprojektować dodatkowe szczęki i wydrukować je. Ciekaw jestem ile wytrzymają...


  • Ściągacz izolacji

Ostatnie narzędzie na liście, ale jakże iście przydatne. Po latach używania cążków do paznokci oraz noża do tape jako ściągacza izolacji, postanowiłem kupić dedykowane narzędzie. W pracy posiadamy wiele różnych rodzajów więc wiedziałem który najlepiej mi pasuje, w efekcie czego zakupiłem taki:

I sprawdza się on znakomicie a jest w przystępnej cenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz